Konferensen i Västerås 2012 | Sverigedemokraterna i Värnamo

Konferensen i Västerås 2012

Helgen den 27 – 28 ägde Sverigedemokraternas första kommun- och landstingskonferens rum i Västerås. Kommunkonferens har tidigare funnits men aldrig en landstingskonferens. I år slogs båda ihop till ett mycket lyckat koncept. Det var runt 350 deltagare på konferensen där bland annat nya kommunikationsplanen för Sverigedemokraterna presenterades.

Marie Edenhager ledamot i partistyrelsen och distriktsordförande för distrikt Västmanland/Dalarna inledde med ett riktigt bra välkomsttal. Sedan tog vår partiledare Jimmie Åkesson som också är kommunpolitiker över. Hans levererade som vanligt ett mycket bra ta som denna gången fick ovationer.

Från distrikt Jönköpings län var det 17 st representanter ifrån kommuner och landsting på plats. Det är jag som distriktsordförande mycket nöjd med. Det var en bra konferens som vi fick ut mycket av. Vi både knöt nya kontakter och förstärkte gamla. Jag ser redan fram emot nästa konferens. Nedan ser ni bilder på tillställningen

Johan

031.JPG  039.JPG 041.JPG 033.JPG 032.JPG 028.JPG 034.JPG