Ointresserade Politiker! | Sverigedemokraterna i Värnamo

Ointresserade Politiker!

Den 3/9-12 skickade Försäkringskassan i Värnamo ut en inbjudan till Kommunstyrelseledamöterna i samtliga GGVV-Kommuner, man önskade från FK en dialog med politikerna där man ville ge en nulägesbild, både nationellt och lokalt om Försäkringskassans arbete med sjukförsäkringen och lyssna in politikernas åsikter.
Måndag 15/10-12 avhölls mötet i Värnamo med tre representanter från Försäkringskassan som skulle informera alla vetgiriga politiker och samtidigt svara på alla frågor som politikerna ställde, sjukförsäkringen är ju ett ämne som ofta kommer upp i politiska diskussioner så frågorna borde ju varit många.
När mötet började kunde man räkna in EN politiker, av alla inbjudna Ks-ledamöter från 4 kommuner var det bara EN som ansåg att detta var en viktig fråga att sätta sig in i som politiker, den som dök upp var Sverigedemokraternas Ks-ledamot från Gnosjö Kommun.
Övriga partier ansåg det tydligen inte vara mödan värt att närvara vid detta möte, uppenbarligen är de övriga partierna fyllda med ointresserade politiker.
Jag är väldigt glad att vi från Sd visar att det inte var en bortkastad röst ni lade på oss i senaste valet, vi kommer fortsätta vara intresserade och engagerade i arbetet för våra väljare och blir vi inbjudna till ett möte så kommer vi också dit.
Övriga 7 partier som uteblev från 4 kommuner bör nog ta sig en funderare om ni anser att ni företräder era väljare på ett bra sätt när ni visar ett sådant ointresse i en fråga som berör många människor i GGVV-kommunerna.
Övriga partier har svårt att förstå varför Sverigedemokraterna bara ökar och ökar i opinionssiffrorna, nu senast 9.9 % och tredje största partiet i Aftonbladets mätning som också visar att flera gamla etablerade partier nu riskerar att ramla under 4% spärren.
Vet ni vad, jag har inga som helst problem att förstå varför Sverigedemokraterna växer hela tiden.

Peter Lundgren Ordf. SD Finnveden